Munduko lehenengo transbordadore-zubiaren maketa
Martín Alberto de Palacio Elissagüe arkitektoak diseinatu zuen zubia, Joseph Ferdinand Amodin ingeniari frantziarraren laguntzarekin, itsasontzien ibilbidea oztopatu gabe ibaiaren bazter batetik bestera gurutzatu ahal izateko, eta Portugalete eta Areeta lotzen ditu itsasadarraren bokalearen gainetik
Zubia diseinatu zen garaian, masta handiko itsasontziak zeuden oraindik, eta horrek eskatzen zuen zubiak 50 metro inguruko garaiera librea izatea itsasgoraren mailaren gainetik. Harrez geroztik, transbordadore-zubien plataformen garaiera estandarra bilakatu zen.
Berrikuntza bultzatu zuten mekanika eta metala uztartzen dituen zientzia baten bidez, eta horri esker zubi eseki bat diseinatu zuten, zeinean gondola bat airetik pasatzen baitzen oinezkoak, makinak, ekipoak, autoak eta ibilgailu handiak alde batetik bestera eramateko. UNESCOren Gizadiaren Ondarearen zerrendan jasota dago 2006ko uztailaren 13tik, “sormen tekniko” bikainaren adierazpena den aldetik.
Ferryarekin alderatuta, transbordadore-zubiak erosotasuna, abiadura, segurtasuna eta itsasaldien, korrontearen, lainoaren, olatuen, klimaren eta abarren independentzia ematen zituen, gainera atrakatzea leuna zen eta azkar sartzeko eta ateratzeko aukera ematen zuen, bai eta gauez eguneko erraztasun eta erregulartasun berberarekin lan egiteko aukera ere.
Puntu horretan itsasadarrak 160 metroko zabalera du nasatik nasara, eta ontzian 150 lagun eramanda minutu bakarrean gurutzatu zitekeen; gaur egun, 90 segundotan gurutzatzen da.
Herritarrek zubiaren aldeko iritzia dute erosoa, atsegina eta azkarra den aldetik, eta garraiobide leuna, erraza, efizientea, erosoa eta isila da.